تبلیغات

آمار و اطلاعات

  • تعداد مطالب : 116
  • تعداد نظرات : 10
  • بازديد امروز : 245
  • بازديد ديروز : 146
  • افراد آنلاين : 2


ارسال شده در دسته مقالات و پژوهش ها
بازدید : 1٫874

چند سال پیش کودکی با مشکلات دست خط ,ترس و اکراه از نوشتن مراجعه کرد انقدر کند وبدخط مینوشت که نه تنها همیشه عقب بود خودش هم قادر نبود نوشته اش را بخواند  ناامیدی وترسش  انگیزه اش را برای رفتن به مدرسه به حداقل رسانده بود …

واحساس ناکامی ودرماندگی میکرد وهمکاری برای انجام وپی گیری تمرینات نداشت  ,به دنبال یه ابزاری قوی برای ایجاد انگیزه ودادن نگرش مثبت نسبت تواناییهاش بودم پس از بررسی علایقش متوجه شدم عاشق ماشین است در نتیجه یک جلسه با هم در مورد انواع ماشینها وسرعت اونها بابررسی عکسها یشان با هم صحبت کردیم وجلسه بعد بهش پیشنهاد داشتن یه بنگاه ماشین را دادم .

قرار شد, که با سرعتی که مشق می‌نویسد وبررسی زیبایی دستخطش بگویید که چه ماشینی را سوار میشود وقراربعدی این شد که, بهبود سرعت وزیبایی دستخط برای هر جلسه برابر باشد با در آمدش که افزایش می یابد واو می تواند ماشین مدل بالاتر را از بنگاه ما بخرد  .

اولین متن نوشته شده خودشش را بررسی کرد وگفت من الان ژیان مدل پایین دارم و عکس ژیان را بالای ورقه مشق خودش کشیدیم وبرچسب هم زدیم او در طول هفته هر روز با انگیزه تمام تمرینات توانبخشی را انجام می

می داد اوبعد از ژیان توانست  پیکان وبعد پراید و به قول خودش انقدر درآمدم زیاد شد که بلاخره ماشین مورد علاقه ام (ب ام و) را خریدم

در زمان کوتاهی نتیجه طرح بنگاه ماشین با قابلیت بالای انگیزشی وشناخت در مانی با همان سرعت ب ام و مشکل را را حل کند وبه مقصد برسد بعد از ان روی تعداد زیادی از کودکان با مشکلات مشابه اجرا کردم نتایج همچنان عالی بود وچیزهای بسیار جالبی در این جاده با ماشینهای زیبا با موتورهای قوی دریافت کردم این طرح یکی از جالب ترین طرحها برای کودکان با مشکلات دستخط ونارسا نویسی بود

بر ای اجرای این طرح به وجد اوردن بچه ها اصل مهمی است مثلا فردا از همه بچه ها بخواهید ماشینی را که دوست دارند بکشند یا بگویند وهمینطور خودتان هم اسم ماشینی را که دوست دارید بگویید وبعد چون قراره بچه ها به اون ماشین برسند باید با تکنیکهای ان را برایشان برجسته کنید   وبعد اگر دیکته ی می‌گیرید در پایان از بچه ها بخواهید به سوال شما که الان چه ماشینی سوارید پاسخ دهند گام به گام باهاش حرکت کنید

قوانین راهنمایی رانندگی:

قبل از را ه افتادن کمی ماشین را گرم کنند (وسایل شو قبل از دیکته اماده کنند)

با سرعت مجاز  برونند اگه خیلی سریع بروند ممکنه تصادف کنند (اشتباهات بی دقتی داشته باشند)خیلی یواش رانندگی نکنند چون ممکنه ماشین عقبی بهش بزنه(از مطلب معلم  عقب می مونندو کلمه یا حرفی را جا میذارند)

بوق زدن ممنوع(یعنی سر دیکته به غیر از سوالی که دارند حرف نزنند)

سبقت ممنوع (یعنی هنوز جمله معلم تموم نشده پیش بینی نکنه وننویسه چون ممکنه معلمش پایان جمله را عوض کنه)

فقط جلوشو نگاه کنه وحواسش به رانندگی باشه (به چیزی که می شنوه دقت کنه وفقط روی ورقه خودشو نگاه کنه)

پایان رانندگی ماشین شو جای خوب پارک کنه(پایان دیکته مرتب ورقه وسایل شو روی میز بذاره تا معلم بگه چکار کنند)و……………


 
برچسب‌های نوشته:
ارسال شده در تاریخ ۴ اردیبهشت, ۱۳۹۴ - توسط :

1
نظرات

تبلیغات

امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳


آخرین مطالب

مطالب تصادفی

آرشیو ماهانه


کلیه حقوق وبسایت برای رسانه آموزش نظری محفوظ می‌باشد

Copyright © 2014 - All Rights Reserved